İçeriğe geç

Ayıplı Ürünler Nelerdir

Ayıplı mallar nelerdir?

Malzeme kusurlarına örnek olarak yırtık, kırık veya lekeli ürün, yeni olarak tanımlanan ancak kullanılmış veya hasarlı olduğu için bazı parçaları değiştirilen veya onarılan ancak bunun açıklanmadığı bir araba, fayanslarda çatlaklar veya kırıklar verilebilir.

Malın ayıplı olduğu nasıl anlaşılır?

Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Bunların özelliği; Ürün, ambalajında, kullanım kılavuzunda, reklam ve ilanlarda belirtilen özelliklere sahip değilse veya üründe bulunması gereken özellikler yoksa ayıplı sayılır.

Aldığınız ürün ayıplı ise haklarınız nelerdir?

Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

4077 sayılı Türk Ticaret Kanununun 4 üncü maddesinin ikinci fıkrasına göre; tüketici, malın tesliminden itibaren otuz gün içinde, açıkça görülen ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketicinin satın aldığı malda herhangi bir kusur varsa, müşteri bunları teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Üründe gizli kusur olması durumunda, kullanım sırasında oluşan kusurlar 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bunları mümkün olan en kısa sürede bildirmek tüketicinin çıkarınadır.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, tüketicilere mağazalardan satın alınan ürünlerden cayma hakkı tanımamaktadır. Yasaya göre, mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Ayıplı maldan kim sorumlu olur?

Satıcının bir ayıptan sorumlu tutulabilmesi için, ayıp, satılan malın faydası ve zararı alıcıya geçtiği anda mevcut olmalıdır. Ayıp, teslimden sonra ortaya çıkarsa, satıcı bundan sorumlu değildir. Örneğin, mal alıcıya teslim edildiğinde ayıplı olmalıdır. Kullanımdan kaynaklanan bir bozulma meydana gelirse, satıcı bundan sorumlu değildir.

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?

Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Açık ayıplarda tüketici otuz gün içinde şikâyetini bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar hakkında kanunda açık bir hüküm bulunmadığından aynı kanunun (B.K. 198) T.B.K. 223/2 maddesinin 30. maddesine göre genel hükümler uygulanmıştır. Bu maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Malda ayıp bulunması ancak sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın vaat edilen özelliklerinin eksik olması veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken özelliklerin eksik olması halinde söz konusu olabilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Kusurlu mala ne denir?

KUSURLU MAL NEDİR? Kusurlu mal, tüketiciye teslim anında taraflarca kararlaştırılan ölçütleri karşılamaması veya sahip olması gereken objektif özelliklere sahip olmaması nedeniyle sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.

Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?

Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, telefonla veya sözlü olarak kusuru bildirmek mümkündür. Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, sunulduğunun ispatı da gayri resmidir. Bu, her türlü delille ispat edilebilir. Kusur bildirimi ayrıca dava açılarak da yapılabilir.

Ayıplı mal satmanın cezası nedir?

Bu yasal yükümlülüklere aykırı davranılması halinde her işlem için 615 TL idari para cezası uygulanacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Ukraynalı Escort